ЯКОЮ МАЄ БУТИ СУЧАСНА ОСВІТА?
Головне завдання сучасної освіти - не просто дати учневі фундаментальні знання, а забезпечити для нього всі необхідні умови для подальшої соціальної адаптації, розвинути схильність до самоосвіти.
сучасну освітню систему характеризують:
стислі терміни навчання
великий обсяг одержуваної інформації
серйозні вимоги до рівня знань, навичок і умінь учня або студента
Одна з головних завдань для нинішнього викладача - зробити процес навчання цікавим для учнів, динамічним і сучасним. І в цьому педагогам прийшли на допомогу інтерактивні технології.
Інформаційні та комунікаційні технології (ІКТ) поступово проникають в усі сфери освіти. Цьому сприяє глобальна інформатизація суспільства, поширення в школах і вузах новітньої комп'ютерної техніки та сучасного програмного забезпечення, створення державних та міжнародних програм, спрямованих на інформатизацію освіти.
В даний час більшість російських педагогів усвідомлюють необхідність вивчення і освоєння сучасних інформаційних технологій, які можна використовувати на уроках (телеконференції, електронна пошта, електронні книги, мультимедіа і т.д.). Організаційні форми навчального процесу видозмінюються, збільшується кількість самостійної роботи учнів, кількість практичних і лабораторних занять, які носять дослідницький характер, набувають поширення заняття поза аудиторій.Поява інформаційних технологій в навчально-виховному процесі тягне за собою і значна зміна звичних функцій педагога, який, подібно до своїх учнів, тепер виступає в нових для себе ролях: дослідник, організатор, консультант.
ЩО ТАКЕ ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ?
Інтерактивність (в контексті інформаційної системи) - це можливість інформаційно-комунікаційної системи по-різному реагувати на будь-які дії користувача в активному режимі. ІТ є неодмінною умовою для функціонування високоефективної моделі навчання, основною метою якої є активне залучення кожного з учнів в освітній і дослідницький процеси.
Застосування новітніх технологій в навчанні підвищує наочність, полегшує сприйняття матеріалу. Це сприятливо впливає на мотивацію учнів і загальну ефективність освітнього процесу.
В даний час все більшу кількість навчальних закладів оснащує свої аудиторії і класи інтерактивними дошками. Їх використання під час заняття дає учням можливість побачити реалістичні 2-D і 3-D моделі об'єктів вивчення, спостерігати за їх змінами і управляти ними, просто торкаючись дошки руками. Подібна технологія дозволяє реалізовувати принципи розвиваючого навчання на практиці.
Педагог за допомогою інтерактивної дошки може взаємодіяти з учнями в онлайн-режимі протягом всього заняття.
ЯКІ ВИДИ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ІСНУЮТЬ?
До найпоширеніших інтерактивним методам можна віднести:
Мозкові штурми (brainstorm)
Круглі столи (дискусія, дебати)
Case-study (аналіз конкретних ситуацій, ситуаційний аналіз)
Ділові та рольові ігри
Майстер-класи
Однак є й інші популярні методики, наприклад, сократические діалоги, обговорення в групі, тренінги, інтерактивні конференції та багато іншого. Всі ці методи об'єднані високою ефективністю і цілу низку переваг.
ПЕРЕВАГИ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ:
навчання стає індивідуальним, що враховує особливості особистості, інтереси і потреби кожного учня;
з'являється можливість ємко і стисло уявити будь-який обсяг навчальної інформації;
в кілька разів поліпшується візуальне сприйняття, значно спрощується процес засвоєння навчального матеріалу;
активізується пізнавальна діяльність учнів, вони отримують теоретичні знання та практичні навички.
іНТЕРАКТИВНІ ДОШКИ
Говорячи про технічні новинки, варто розповісти, перш за все, про інтерактивні дошках, головна функція яких - демонстрація і активна робота з усіма видами графічних і текстових файлів і відео, створення електронного протоколу заняття.
ІСНУЄ КІЛЬКА РІЗНОВИДІВ ІНТЕРАКТИВНИХ ДОШОК:
Активна електронна дошка - підключається до джерела живлення і до комп'ютера. Робота з файлами здійснюється за допомогою спеціального стилуса.
Електромагнітна інтерактивна дошка - працює за принципом пасивної електромагнітної технології, яка дозволяє використовувати спеціальні маркери.
|